umbraco.png

Uni-Food Technic A/S


Fra ransomware-kaos til sikker IT-løsning

Uni-Food blev ramt af et ransomware-angreb tilbage i slutningen af 2016, og her opdagede de, at de stod uden en valid backup. Der var ikke taget backup af deres data i mange måneder. Det viste sig, at deres tidligere leverandør havde leveret en dårlig backup-løsning, som var blevet hacket af professionelle IT-kriminelle.

Historie:
Uni-Food havde derfor akut brug for IT-support og havde tilfældigvis hørt om ITSecurity fra en medarbejder. ITSecurity besøgte Uni-Food samme dag og konstaterede, at den var helt gal. Uni-Food var blevet udsat for et ransomware-angreb, der havde krypteret/låst alle deres dyrebare data. For at få data tilbage krævede de IT-kriminelle løsepenge i form af bitcoins.
– Vi stod med håret i postkassen og kunne ikke få hjælp af vores tidligere leverandør, udtaler indehaver, Nina Munkholm Collet fra Uni-Food.

Løsning:
ITSecurity var superhurtige til at komme ud til os og få diagnosticeret problematikken, hvilket var en virkelig positiv oplevelse, da vi netop følte, at vi var blevet overladt lidt til os selv. Vi fik løsningsmulighederne præsenteret, og vi følte, at der skete noget, udtaler Nina Munkholm Collet fra Uni-Food.

ITSecurity skaffede datafilerne tilbage. Ransomware-angrebet havde stået på i flere måneder, og de IT-kriminelle havde sørget for, at når Uni-Food tog backup fra deres lokale server, blev dataene ikke gemt. Så efter mange måneder, hvor Uni-Food troede, at de havde tager backup, viste det sig, at ingen data var gemt.

De dygtige IT-kriminelle havde gennemskuet deres backup-rutiner og havde sat backup-systemet ud af spil. Så efter flere måneders overvågning slog de IT-kriminelle til og sendte ransomware ind på IT-systemet. Derved var der ingen valid backup at genskabe data fra.

I dette tilfælde var der ikke andet for end at betale de IT-kriminelle for at få dataene tilbage. Da Uni-Food er en produktionsvirksomhed, var det utrolig vigtigt, at de hurtigt kom op at køre igen, da det ellers kunne blive en dyr affære.

Det er dog vigtigt at understrege, at hos ITSecurity følger vi de danske myndigheders anvisninger omkring ransomware. Vi anbefaler, at man IKKE betaler, da der ikke er nogen garanti for, at datafilerne bliver låst op igen! Og ved at betale, er man også med til at finansiere de IT-kriminelle.

Resultat:
I nogle få tilfælde, som her, kan det være nødvendigt at gå betalingsvejen! Det er i den forbindelse vigtigt at få hjælp fra professionelle IT-folk, da det kræver høj teknisk viden omkring IT.  
– Vi var fysisk nede i nogle dage, og vi skulle lige finde ud af, om vi skulle betale eller ej. Her fik vi hjælp og rådgivning af ITSecurity, og hele processen med at få data tilbage gik fint. Vi følte os i sikre hænder, udtaler Nina Munkholm Collet fra Uni-Food.

Uni-Food kan nu sove trygt om natten. ITSecurity har opsat et helt nyt IT-system til Uni-Food med langt større sikkerhed. Løsningen ligger i en cloudløsning i ITSecuritys datacenter, som er fysisk placeret i ét af Danmarks mest sikre datacentre. Her er der 24/7/365- bemandet overvågning og meget høj sikkerhed, som blandt andet indebærer irisscanning og fingeraftryk for at komme ind i bygningen.

Vores IT-specialister er placeret i Aalborg, hvorfra de overvåger IT-løsningen og sørger for, at alt er opdateret og altid fungerer optimalt. – Jeg synes, at det fungerer glimrende med supporten. Vi skulle lige vænne os til den nye IT-løsning, men efter kort tid var alle udfordringer løst, og det hele så ud, som det plejede. Vi har også oplevet hurtig respons, når vi har haft brug for hjælp i hverdagen, og ITSecurity er gode til at følge op. Alt i alt er vi rigtig glade for vores nye IT-leverandør, udtaler Nina Munkholm Collet fra Uni-Food.

Mange års erfaring med udstyr til fødevareindustrien
Uni-Food Technic A/S blev etableret i 1985 af Bjarne Normann Jensen. De første fem år fokuserede virksomheden på handel, og fra 1990 har virksomheden udvidet med produktionsanlæg, der producerer og udvikler teknologisk udstyr til fødevareindustrien. Uni-Food Technic beskæftiger 28 medarbejdere. Ca. 90 % af deres produktion eksporteres til Norge, Chile, New Zealand, Australien, Skotland og Canada.

umbraco.png

RTX A/S


Børsnoterede RTX fik udviklet en bedre platform og nyt design til deres website

RTX har fået en skræddersyet Umbraco-webløsning, som overholder alle virksomhedens krav til struktur, funktionalitet og design. Løsningen er let tilgængelig, så medarbejdere uden it-baggrund nemt kan tilføje og ændre i indhold på sitet.

 –
Vi er meget tilfredse og glade for resultatet, og vi har fået positiv respons fra vores brugere, udtaler President of Design Services Jens Christian Lindof fra RTX. Det var optimal projekthåndtering, god planlægning og RTX’s professionelle tilgang til projektet, som blev vejen til succes.

Simpel og sikker Umbraco CMS webløsning
Brugervenlighed stod øverst på ønskelisten, da RTX efterlyste en overskuelig webløsning, som både var nem at administrere, og hvor der let kunne implementeres skabeloner og elementer i CMS. ITSecuritys udviklingsafdeling var ikke i tvivl om, at en specialdesignet Umbraco-webløsning var det helt rigtige valg til RTX.

Resultat
 – Jeg var med fra starten og synes, at designprocessen gik godt. ITSecurity var professionelle, og det var også en klar fordel, at begge vores virksomheder ligger i Nordjylland. Det gav en nærhed og gjorde det lettere at afholde møder. Der var god sparring, og vi kunne tale med frontend-udvikleren direkte, udtaler Back Office Sales Manager, Matt Marshall, fra RTX.

 – Jeg synes, at det er en god idé, at vi selv skulle implementere indhold. Det har givet en forståelse af Umbraco, og ITSecurity har hele tiden kunnet hjælpe, hvis der opstod problemer. Det har været positivt at få ”hands on”, og ITSecurity gjorde det let at administrere indhold, uddyber Back Office Sales Manager, Matt Marshall, fra RTX.

Et digitalt ansigtsløft
Det var både højere funktionalitet, optimering af platformen og hele det visuelle udtryk på RTX’s website, som behøvede et redesign. Virksomheden havde et udtalt behov for at give den gamle løsning en kraftig ansigtsløftning og modernisering og indgik derfor et samarbejde med ITSecurity.

 – Der var god kemi fra starten, og jeg kunne fornemme, at vi var på bølgelængde, fortæller President of Design Services, Jens Christian Lindof, fra RTX.

Stor, international virksomhed
RTX A/S udvikler og producerer avancerede trådløse løsninger og produkter. RTX har to divisioner med hver deres fokus:

  • Design Services er branchens førende ekspert inden for udvikling af kundetilpassede trådløse løsninger til ProAudio, Intercom, Healthcare og Industrial/IOT kunder.
  • Business Communications er en ODM/OEM-leverandør af avancerede trådløse telefonløsninger til Enterprise og SME markedet.

RTX blev grundlagt i 1993 og har sit hovedkvarter i Nørresundby, Danmark og har kontorer i Hong Kong og USA.

umbraco.png

Hasseris Flytteforretning


Forretningsudvikling og systemudvikling går hånd i hånd hos Hasseris Flytteforretning

Med den rette webløsning er der blevet skabt vækst, større overskuelighed og lettere arbejdsgange for Hasseris Flytteforretning. Med det nye system kan Hasseris Flytteforretning nemlig give kunderne en fast pris på stedet, hvilket både sparer virksomheden tid og penge.

 – Samarbejdet har været godt, og vi er meget glade for modulløsningerne, som er med til at gøre hverdagen for vores medarbejdere lettere. Vi er fortrøstningsfulde for fremtiden, udtaler direktør, Kristian Juul, fra Hasseris Flytteforretning.

Ved hjælp af modulløsninger udnyttes alle ressourcer i virksomheden nu fuldt ud. Gode ideer opstår i samarbejdet ITSecuritys udviklingsafdeling fik til opgave at udvikle en brugervenlig webløsning, der skulle gøre det lettere for medarbejderne hos Hasseris Flytteforretning at udføre det daglige arbejde. 

Løsningen
Det tætte samarbejde mellem Hasseris Flytteforretning og ITSecurity blev kilden til gode ideer, som førte til udviklingen af moduler til styring af bemandingen, kalender samt et lagerstyringssystem, der kan give overblik over fjernlageret.

  Det har været en spændende rejse, og det går rigtig godt med at bruge de forskellige modulløsninger. Vores medarbejdere har taget det utrolig flot. Jeg var bekymret for deres reaktion på de nye arbejdsmetoder, men de har alle suget det til sig fra dag ét. De er alle blevet glade for modulløsningerne, fortæller Kristian Juul.

Et digitalt samlingspunkt
En bestilling på et SAP økonomisystem var oprindeligt starten på det nu mangeårige samarbejde mellem Hasseris Flytteforretning og ITSecurity. – Vi valgte ITSecurity, da jeg havde hørt godt om dem gennem mit netværk. Vi havde et ønske om at samle alle vores IT-løsninger ét sted, forklarer Kristian Juul.

Gennem årene har Hasseris Flytteforretning derfor flyttet flere og flere forretningsområder over til ITSecurity og er blandt andet kommet over i ITSecuritys hostingmiljø og cloudløsning. Nyeste tiltag er et softwareudviklet website, som automatiserer og optimerer forretningen.

Virksomhed med lokale rødder
Hasseris Flytteforretning har eksisteret siden 1994 og holder til i Aalborg. De har fokus på kvalitet og kundens behov og udfører altid skånsom flytning. Hos Hasseris Flytteforretning tilbydes en vifte af services såsom opbevaring af værdigenstande og møbler, flytning samt opmagasinering for både private og virksomheder, mens der samtidig stilles store containere og bokse til rådighed.

umbraco.png

Nordiq A/S


Nordiq er en af de største leverandører til blomster- og gavebranchen i Skandinavien

Nordiq A/S har 4 afdelinger fordelt i Danmark, kørende sælgere i Danmark og Nordtyskland samt hjemmeside med e-shop på 5 sprog. Nordiq er dermed den leverandør i Danmark, der tilbyder den mest fleksible indkøbsform til deres kunder.

Historien
Nordiq havde i flere år benyttet sig af flere IT-leverandører, hvilket ikke havde været helt problemfrit. – Alt for ofte sad vi med følelsen af, at vi blev spillet ud imellem vores leverandører, siger direktør Peter Larsen. Derfor tog Nordiq beslutningen om at lægge alle deres IT- forretninger hos ITSecurity A/S.

 – Vores erfaringer med ITSecurity går snart 15 år tilbage. Det har været en utrolig rejse, og vi er glade for og have haft ITSecurity med på sidelinjen som sparringspartner på vores IT, siger direktør Peter Larsen.

Løsningen
I dag har Nordiq én hovedleverandør på IT. Dette betyder en langt hurtigere vej fra beslutning til handling, uanset om det er ændringer i deres egen serverfarm, i deres Cloud miljø, eller nye oprettelser i ERP systemet.

I 2012 valgte Nordiq at lægge hele deres salgsorganisation om; nu skulle kunderne have større adgang til de over 6000 varenumre og mulighed for at betjene sig, når det passede ind i deres travle dag. I samarbejde med ITSecurity producerede de en webshop, som er 100% integreret med ERP systemet.

Resultat
Med ITSecurity som en aktiv sparringspartner, har Nordiq i dag udviklet deres forretning på flere områder. I deres webshop har de haft en vækst på over 400%. Webshoppen er sidenhen blevet oversat til 5 sprog og er klar til erobring af nye markeder. Nyeste udvikling er en web-app til deres webshop.

umbraco.png

Business Institute Denmark


Siden 1984 har Business Institute uddannet nogle af Danmarks førende erhvervsledere – altid med afsæt i erhvervslivets behov og visioner for fremtiden. Direktør og rektor, Lars Ib, grundlagde Business Institute med tanken om at skabe et ledelseskonditori, der kunne tilbyde danske ledere eksklusive MBA uddannelser. Business Institute skulle være et udviklingsrum, hvor både personlige og faglige evner kunne blive sat på prøve. Denne vision er siden hen blevet omsat til virkelighedsnær praksis og er i dag en integreret del af stedets identitet.

Historien
ITSecurity har løst mange opgaver for Business Institute igennem tiden. Business Institute har været kunde hos ITSecurity i mange år og har fået løst både grafiske- og online baseret opgaver. Nogle af de grafiske opgaver har f.eks. været brochurer, visitkort, kuglepenne, ringbind og meget mere.

ITSecurity har også udarbejdet hjemmesider af flere omgange. Bl.a. til Clubhouse, i 2015, som skulle give nuværende og tidligere deltagere en mulighed for at holde sig opdateret på den nyeste viden og tendenser inden for ledelse. Club House blev implementeret på deres hjemmeside. I sommeren 2016 besluttede Business Institute, at det var på tide med en opfriskning af deres visuelle identitet. De kontaktede derfor ITSecurity med henblik på en ny hjemmeside.

Løsningen
ITSecurity sprang på opgaven og leverede, i samarbejde med Business Institute, en ny hjemmeside med nyt design og langt bedre funktionalitet end tidligere. Business Institute ønskede en mere tidssvarende hjemmeside der afspejlede deres image og kerneværdier. Det var vigtigt for studieleder Chrestina Munkholm Ib, at de løbende kunne følge med i udviklingen af hjemmesiden og at de var en del af hele processen.

 – Der var enorm styring på processen fra ITSecuritys projektleder. Vi vidste hele tiden, hvor vi var på vej hen, da alt det grafiske layout var udarbejdet på forhånd. Det var en positiv oplevelse, og det gav en tryghed, at alt var defineret på forhånd. Jeg følte at vi talte samme sprog, udtaler studieleder, Chrestina Munkholm Ib.  Der var fuld fokus på projektet og stort engagement fra begge parter.

Feedback
Hjemmesiden er blevet mere tidssvarende og dynamisk. Den viser, hvem Business Institute er og afspejler langt bedre deres kerneværdier.

 – Jeg er utrolig glad for resultatet og hele processen. Det har været en god oplevelse at arbejde sammen med både projektleder og webudvikler. Det er blevet et helt unikt resultat. Hjemmesiden viser vores DNA, og hvor vi skiller os ud fra konkurrenterne, udtaler Chrestina Munkholm Ib.

umbraco.png

Mest Business Service


Direktør Mette Daugbjerg stiftede i 2003 MEST Business Service ApS, der løser alle slags opgaver for små og mellemstore virksomheder af såvel ledelsesmæssig som praktisk karakter. MEST Business Service har i dag kunder i hele Skandinavien.

På konsulentbasis tilbyder MEST Business Service rådgivning og sparring i alle ledelsesspørgsmål. De løser også ofte rekrutteringsopgaver. På det praktiske område henvender MEST Business Service sig til virksomheder, der ønsker at outsource administrative opgaver for at koncentrere sig om sine kernekompetencer.

Domicilet ligger i Hjørring i Vækstcenter Nord. I 2012 og 2013 modtog MEST Business Service ApS Børsens Gazellepris, som gives til virksomheder i stabil vækst.

Udfordringen
Da MEST Business Services tidligere hostingpartner stoppede som cloud-leverandør, stod de og skulle finde en ny IT-leverandør. Markedet blev grundigt undersøgt, mange sten blev vendt og ITSecurity blev valgt.

Løsningen
ITSecurity stod klar med den helt rigtige IT-løsning til MEST Business Service. I løbet af kun en dag var alle data flyttet fra den tidligere cloud-leverandør. Alle medarbejdere var oppe at køre med en helt ny fjernskrivebordsløsning.

 – På skiftedagen var der fuldstændig ro på. Der var ingen panik, og IT-specialisterne gik ikke før det hele virkede. Det var utrolig vigtigt for os, da vi er meget afhængige af vores IT, udtaler direktør Mette Daugbjerg.

MEST Business Service har fået en skræddersyet cloudløsning med alt, hvad de skal bruge inden for IT. Alle data bliver gemt hos ITSecurity, og de kan altid arbejde med deres data via fjernskrivebordsløsningen. Der er fuld backup, så alle data er sikret i ITSecuritys datacenter i Ballerup.

MEST Business Service har med IT-løsningen mulighed for at få support via telefon eller mail. ITSecuritys benytter et ticketsystem, hvor alle henvendelser bliver registreret. Når MEST Business Service logger ind på fjernskrivebordet har de adgang til alle deres programmer og data, uanset hvor de befinder sig.

Feedback
Mest Business Service er yderst tilfreds med deres hostede fjernskrivebordsløsning hos ITSecurity. Den er langt mere sikker og langt hurtigere end hos den tidligere cloud-leverandør.

 – De første dage efter flyttet var der kun småting, som f.eks. opdateringer. Vores uro gik på, hvordan supporten virkede via mail, som vi lige skulle vende os til. Vi oplevede dog at, hvis vi skrev det hastede, blev vi ringet op inden for 5 min. Det var meget positivt. Efterfølgende har vi haft småspørgsmål i ny og næ, og vi har kun oplevet at ITSecurity vender lynhurtigt tilbage. Så vi er blevet meget trygge, udtaler direktør Mette Daugbjerg.

umbraco.png

Reeholm & Bredahl


Hurtig trafik trods tunge filer i skyen
Normalt er tunge, grafiske filer ikke til at arbejde med i en cloudløsning, men det har ITSecurity en løsning på. Løsningen er Hybrid Cloud. 

Hos det rådgivende ingeniørfirma Reeholm & Bredahl tegner de detaljerede 3D-modeller i AutoCAD og Revit, som stiller store krav til system og hardware, fordi datamængden er så stor. Derfor vil det normalt være svært at afvikle en cloudløsning med en tilfredsstillende hastighed. Men ikke for ITSecurity, der med Hybrid Cloud har fundet en løsning på hastighedsproblemet, så alle nu kan få glæde af de mange fordele ved en cloudløsning.

To skyer
For at gøre en lang historie kort, så består Hybrid Cloud af to skyer. Én lokalt hos kunden, hvor alle de tunge programmer afvikles, og én hvor sikkerhed, filarkiver, daglig backup, Office-pakken og alt andet afvikles. Fælles er, at begge skyer indgår i ITSecuritys datacenter. Derfor er der fuld service, vedligehold og brugersupport døgnet rundt - og på et fast abonnement.

 – Vi har leaset en server, der kan klare de tunge tegninger og beregningsprogrammer, vi arbejder med. Dernæst har vi fået automatiseret vores backup-funktion, således vi får arbejdsro, da vi ikke selv skal rode med IT - nu har vi nemlig fået en IT-afdeling ud af huset, fortæller indehaver Jakob Keller fra Reeholm & Bredahl.

Sikkerheden er således altid i top, og al software er opdateret. Samtidig har medarbejderne hos Reeholm & Bredahl mulighed for at tilgå alt deres data, uanset hvor de er i verden, blot der er adgang til internettet. Skulle der komme flere eller færre medarbejdere, kan virksomheden skalere antallet af licenser op eller ned, på få minutter.

 – Med en Hybrid Cloud løsning sørger vi for hastighed, sikkerhed og service, så vores kunder kan arbejde i lige nøjagtig den hastighed, der passer dem bedst, fortæller salgschef Anders B. Christensen fra ITSecurity.

umbraco.png

PJ Management


PJ Management står for en rådgivning, der giver virksomheden struktur og dermed overblik for ledelsen og gennemsigtighed for medarbejderne. Dette sker med vægt på implementering og opfølgning for at sikre en solid og blivende forankring i virksomheden. PJ Management lægger vægt på at rådgive hver virksomhed, som var det deres egen. 

Historien
Pj Management har været kunde hos ITSecurity i mange år og kender systemet særdeles godt. – Vi er ikke IT-eksperter, ej heller superbrugere. Derfor er det fantastisk at have vores egen IT-afdeling lige ved hånden. Det kører jo bare, siger direktør Per Jørgensen.

PJ Management havde brug for at kunne tilgå deres data, når de sad sammen med deres kunde i en lufthavn eller et helt tredje sted. Derfor nyder de godt af den store fleksibilitet, som ITSecuritys cloudløsning giver dem.

Løsningen
PJ Management har alle år haft hele pakken med Full Outsourcing. Dette udløser også ITSecuritys særlige hosting setup, som kan justeres efter hvor mange brugere, der er på systemet. Dette er ekstra smart for PJ Management, fordi de gør brug af eksterne ressourcer og eksperter til de enkelte opgaver. De har også projektansættelse og her binder de sig ikke for mere end, hvad de skal bruge i en given tidsperiode. Det gør deres IT-løsning super fleksibel og økonomisk interessant.

Resultatet
 – Vi har et IT-system, som vi i dagligdagen ikke tænker over, fordi det bare virker. Skulle der en sjælen gang være en udfordring, ringer vi bare ind, og problemer er løst indenfor meget kort tid. Vi bliver ikke flået på grund af vores faste abonnement. Det kan vi nordjyder godt lide, siger direktør Per Jørgensen.

Per forsætter:  Når jeg får en ny medarbejder ringer jeg bare ind og fortæller, hvornår vedkommende starter, så er det klar på dagen. ITSecurity klarer ovenikøbet introduktionen til systemet. Det sparer mig for en masse tid.

umbraco.png

Jysk Kemi Service A/S


Det er ren kemi
I 1987 skød Jysk Kemi Service A/S op i Holstebro. Siden er der sket meget, men de har bevaret dyderne omkring service og det at være en dansk producent. I dag har de over 30 kompetente medarbejdere, der står klar til at rådgive kunder i rengøringsløsninger. De fremstiller mange forskellige rengørings- og vaskemidler af høj kvalitet, som udvikles og produceres på egen fabrik i Danmark.

Jysk Kemi er partner i komplette rengøringsløsninger, vejledning, rådgivning, individuelle løsninger og service. Hos Jysk Kemi Service er attraktive priser et ”must”.

Historien
Jysk Kemi Service havde i mange år selv stået for sit IT-system med egne servere og en ekstern leverandør til vedligeholdelse.

 – Det havde også virket fint i mange år, indtil vi virkeligt fik problemer, siger direktør John Thorsø. I næsten 14 dage kunne Jysk Kemi ikke fakturere deres kunder, på grund af en fejl i deres C5 system. ITSecurity blev sat på sagen, og en time efter var der gang i udskrivning af fakturaer igen.

 – Vi blev voldsomt begejstret over deres viden og effektivitet, siger direktør John Thorsø.

Løsningen
I dag har Jysk Kemi fået en cloudløsning, som favner alle deres behov på samme platform. Det vil sige fra det administrative på kontoret, til laboratoriet og til deres store stab at kørende sælgere, som har behov for tilgang til C5, webshop, CRM, og Outlook.  Det hele er understøttet at ITSecurity, som holder hånden under os alle  også når vi gør noget galt på systemet, siger direktør John Thorsø.

Resultatet
 – Med ITSecurity har vi fået en aktiv sparringspartner, som hjælper med at udviklet vores forretning på flere områder. Når vi har IT-problemer kan det ikke vente til i morgen; det er nu de skal løses, og det er ITSecurity utrolig dygtige til, siger direktør John Thorsø. - Vi oplever at have en yderste kompetent samarbejdspartner, som skal hjælpe os videre med fremtidens IT-systemer.

Send besked